AMAÇ




Amaca giden yol amacın bir parçasıyken hırsın yolu boştur, denetimsizdir, sığdır ve de hırsın varlığını yalnızca kat edilen yol oluşturur, hırs soyutken amaç somuttur. Ve amacı olan kişi hırsa geçiş yaptığında amacın somut gerçekliği ortadan kaybolur ve ardında soyut bir gerçeklik bırakır, kişi önceden orada en somut haliyle duran şeyin artık bir silüet olarak durduğunu hissetse bile buna bir anlam veremeyecektir, kat ettiği mesafelerin onu orada duran şeye bir adım bile yaklaştırmadığını anladığında ise olduğu yerde tıkanacak ve de tıkandığı yerde sahip olduğu her şeyi yeni bir amaca adama girişiminde bulunacaktır, hırsın bir yanılsama sonucu ortaya çıktığını idrak ederse amaç tüm gerçekliği ile yeniden farklı bir formda belirecektir. Zaten amaca tamamiyle adanmış bir yaşam kesinlikle bu durumu daha önceden deneyimlemiş demektir.

Yaşamın kendisine kapılmış biri ile yaşamın yanılsamalarına kapılmış diğeri arasındaki fark benzerlik gösterse de aslında birbirinden tamamiyle ayrıdır. Yaşamın kendisini idrak eden kişi zaten yaşamın kendisine kapılır, ardından arınır. Yaşamın bir amacı vardır ve yaşamı idrak edenlerin otomatik olarak adandığı amaçların bütünü yaşamın amacıdır. Bu amaç her şeyi var eden iradenin var ettiği her şeyi vardırmayı amaçladığı yerdir. Yaşamı idrak edemeyen ise yanılsamalarda kaybolur.


~ Animus Liber by Ömer Yıldız : https://www.kitapyurdu.com/index.php?route=product/product&product_id=533053

0 views